zondag 6 december 2009

The World

Ik blijf het echt prachtig vinden wat er in Dubai allemaal aan architectuur bij komt. Mensen hebben er veel te veel geld en leven zich uit in de meest fantasievolle projecten.

Wie me kent weet dat ik het er nogal eens over heb, maar toch vandaag nog een keer. The World: het grootste baggerproject ter wereld dat een groep kunstmatige eilanden behelst in de vorm van de wereldkaart. Met genoeg geld kun je een eigen eilandje (met de naam van het ruwweg corresponderende land) kopen en voorzien van je huis met bijbehorende haven. Gelegen naast het eiland in de vorm van een palmboom, dat eigenlijk vrij netjes is aangelegd.

Dat laatste merk ik toch even op aangezien we op Google Earth zien dat The World er nou toch niet écht florissant bijligt. Kijk:


Ja zeg, willen we dit éven een beetje netter doen alstublieft? Goed, de satellietfoto is van 2006 en er zijn duidelijk nog baggerschepen bezig, maar toch: op de site laten ze nu zien dat dit de bedoeling zou moeten zijn. Ik keek er eerder: toen zag de beoogde vorm er een stuk idyllischer uit. Als we linksboven inzoomen zien we dat ze blijkbaar ook al bezig zijn met het bouwen van huisjes. Leuk: volwassen kinderen aan het werk. Misschien moeten we daarom hier maar eens een categorie Lol in Dubai starten.